Sztárzenekarok is használják a paksi effektguru gitárpedáljait
Kasléder Albert hatásosan bizonyítja, hogy Magyarország többet is tud nyújtani, mint a gulyás, paprika, szalámi, puszta, vörösbor és Balaton – írja Németország egyik legismertebb zenei szaklapja, a Gitarre und Bass. Amikor az ember ezt olvassa, elkezd érdeklődni, különösen akkor, ha kiderül, egy paksi fiatalemberről van szó. Lapunk havonta mutat be olyan paksiakat, akik külföldön kamatoztatják tudásukat, azonban nem kell messzire mennünk, hogy olyan fiatalt találjunk, aki itthoni munkásságával öregbíti hazánk hírnevét.
Albert 2006-ban robbant be a hazai zeneiparba mint az első és egyetlen effektguru, aki saját készítésű gitárpedáljaival kebelezi be a szakma elismeréseit. Amikor az ember belekukkant néhány ismert magyar gitáros pedálboardjába, az ő nevével fémjelzett termékeket látja, melyek közül néhány már a nemzetközi köztudatban is legendává nőtte ki magát. Az évezred elején még igen nehezen és drágán voltak beszerezhetők olyan klasszikus, analóg pedálok, amelyeket kamaszkorában hobbizenészként szeretett volna megvásárolni, és mivel tanulmányait villamos területen folytatta, elhatározta, hogy saját maga próbál alkotni egy ilyet. Azonban megfelelő anyagi tőke és kiforrott szakmai tudás híján a folyamat megrekedt a tervezés szintjén, a kivitelezés egészen a főiskolai évekig váratott magára. – Elkezdődött a kísérletezgetés. Összeraktam ilyet, olyat, kerestem az utakat. Az interneten ma már minden megtalálható, így jó néhány pedál kapcsolási rajza is, ezek szolgáltatták az alapot, melyeket később továbbfejlesztettem. Amikor szakmai fórumokon feldobtam, hogy gitárpedálokat akarok készíteni, a szakma itthoni nagyjai szkeptikusan álltak a dologhoz, furcsán néztek rám. No persze kell is hozzá tudás és türelem, de nem adtam fel – mondta el a fiatal villamosmérnök.
Albert 2006-ban, 21 évesen elsőként fogott bele Magyarországon felső kategóriás, kézzel készített, egyedi gitárpedálok gyártásába. Nyolc különböző típusú effektpedálja kiváló minőségű alkatrészekből készül, és mivel nem tömegtermékek, különleges értéket képviselnek. Amerikában és Németországban például nagy becsben tartják a manufaktúrában készült hangszereket, és bár a hazai közönség először szkeptikusan fogadta, célja az volt, hogy szerethető és elérhető termékeket gyártson a hazai vevők számára. Ma már pedáljait az amatőrök mellett olyan sztárzenészek, profi együttesek használják, akiknek neve önmagában garancia: a Kft, a Roy és Ádám, a Heaven Street Seven, a Hobo Blues Band, a P. Mobile vagy a Csík Zenekar koncertjein mind a paksi fiatalember keze munkáit láthatjuk.
Azonban úttörőként sosem egyszerű, kezdetben közvetlen környezete is kétkedve figyelte ténykedését, árulta el. A munka a tervezéstől az összeszerelésig otthon zajlik, csupán a doboz festését, feliratozását kell üzemi körülmények között végezni, ehhez azonban meg kellett találni a megfelelő csatornákat, szakembereket, mondja. Az alapanyagok beszerzése sem egyszerű, egy részüket Németországból kell hozatni. Tehetségére és termékeire széles körben felfigyeltek, több ízben mutatta be pedáljait Olaszországban és nemzetközi pedálgyártó cégnek is tervezett. Mint mondja, Amerikában igazi kultusz övezi a kézzel készített termékeket, azonban egy olyan kis piacon mint a hazai, ebből meggazdagodni nem lehet. Elhivatottságból és lelkesedésből kell csinálni, ami számára azért nem megterhelő, mert a munkáját a hobbijának tekinti.