Nemek közti különbségek a festővásznon – debütál a hangár

Erdélyi Gábor és Barcsay Jenő alkotásai mellett a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak munkáiból rendeztek tárlatot a Paksi Képtár új kiállítóterében, a hangárban. A Pakson első ízben bemutatkozó harminchöt festő szakos tanuló kiállításának központi kérdése: vajon a nőnézőpont és ezzel együtt a nőművészet teljes rangú szereplője-e a kortárs művészeti diskurzusnak? A fiatal művészek alkotásaikon keresztül egyszerre bizonyítják és ellensúlyozzák, hogy az egyetemes művészettörténet a nők kizárásával íródott. A gigantikus, egyszerre művészi és provokatív kiállításnak a hangár adott helyet: az üzemcsarnok része a valamikori konzervgyár épületegyüttesének, amely közvetlenül kapcsolódik a Paksi Képtárhoz, a továbbiakban a fejlesztés kezdetéig a Képtár külső projekthelyszíne, kísérletező képzőművészeti műhely lesz.